lördag 10 december 2011

En efterlängtad...



Vilket ljuvlig tid på året. Adventstid! Väntans tid.... Och just i väntans tid är det så mysigt med allt julpyssel, godis kok, bak, pyntande...med små små ingredienser infinner sig stämningen snabbt. Mysigt! Och idag kära vänner får granen flytta in hos oss. Tidigt, nej inte alls! Det är just nu som man vill njuta och mysa allt härligt som hör julen till. För sådan är jag att när julhelgerna väl passerat är jag snabb med att vilja städa bort julen och smyga in lite tidig vår... 




Och gissa om jag är lycklig över min nya plansch... Ja den som väntar på något gott, gläds när det goda väl är här. Denna har jag spanat på i två år och nu är den min! En plansch från House Doctor som jag spänd upp på en skiva. Nu hamnade den lutad mot väggen bakom matbordet.






Fridens på er alla. Hoppas ni får en härlig tredje advent. Gör det mest nödvändiga och få tid över till att andas, njuta och ta in adventstid! Snart är den förbi... Och sanningen är den att det blir jul även om allt på listan inte är avbockat.





 kram elin 


10 kommentarer:

  1. Så himla snygg- gillar känslan när man spanat och längtat efter något riktigt länge och sedan få det i sina ägo;) Blev jättesnyggt! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh, har en nästan lika plansch, den med ett orange ord, som väntar på att komma upp. Har funderat på hur jag ska sätta upp den...Har du häftat den på en skiva, eller hur bar du dig åt? Supersnyggt blev det i alla fall hos dig!

    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Wow vilken snygg plansch! Eller jag gillar ju hela ditt hem, du har det ju bara så SNYGGT hemma! Jag önskar jag kunde få till det så fint! Kram!

    SvaraRadera
  4. Wow, you have a wonderful blog with stunning pictures.
    I love them.
    Hugs from Germany,
    Tanja

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder av en nydelig spiseplass...
    Herlig tid vi er inne i nå ;)
    Nyt denne desember lørdagen!
    Klem May Helen

    SvaraRadera
  6. Lotta: Jag har använt dubbel-häftande tejp och fäst den på en mdf skiva.

    SvaraRadera
  7. fantastisk inspiration! tusen tack! mini

    SvaraRadera
  8. Snyggt... Enkelt men ändå så mycket jobb bakom. Mycket snyggt...

    SvaraRadera