torsdag 15 december 2011

Fabriken: Julpyssel



På uppdrag av Fabriken bloggar jag idag om Julpyssel. Vilket roligt tema och så mycket man skulle kunna ta med, men jag håller mig till julgranen... Ja, den fick nämligen flytta in hos oss i helgen och åh, vad mysigt det är.




I saknad av snöns närvaro ute fick granen inne lite snö på grenarna i form av snöspray. Frostigt, vintrigt och krispigt... Hoppas lite snöflingor får falla från skyn och landa lätt på marken...




Glas har alltid varit något givet i granen, så det fick hängas på grenarna i år igen... Glaset är klart, skirt och lätt. Det har ett härligt skimmer, rent och klart som is...







Dessa ullhängen gjorde jag för ett tag sedan, ni minns dem säkert. Men nu hänger de i granen! Pilar och plus som hänger i en stålvajer. Ull blev en fin kontrast till glaset, snön och granbarren. Det känns varmt mot det kalla och frostiga.




Jag älskar de små glittrande ljusslingorna i granen, men vad är en gran utan levande ljus. Mitt upp i pyssel ruset en dag formades även dessa, ljushållare i stål. De bär ljuset fint och det står rakt på grenen (vilket kan vara svårt med de gammeldags ljushållarna). Mysigt att njuta av de levande ljusen när man dricker lite glögg framför granen...





 kram elin 

7 kommentarer:

  1. Så vackra gransmycken...
    kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men åh, jag blir alldeles till mig vad fint du gjort! URSNYGGT!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du har! Gillar särskilt glaskulan!

    SvaraRadera
  4. Jättefina inspirerande bilder som alltid. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Inspirerande, snyggt och sobert! God Jul önskar Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Vilken oerhört tilltalande gran :) Stilren och genomtänkt och med all den julkänsla som önskas. Enkelhet behöver ju verkligen inte betyda att mysigheten prutas bort! Jag gillar verkligen ullhängena och jag har faktiskt missat dom och ska sätta mig och leta reda på de inlägget nu :)

    Som sagt, grymt snyggt och inspirerande! TACK!

    Kram Tina

    SvaraRadera