måndag 30 maj 2011

Griffeltavlan har flyttat in!



Nu har griffel-tavlan kommit upp i köket. Lilla E var genast framme och frågade efter pennan för att få prov måla på tavlan... Sedan roade hon sig en lång stund! Det blir en perfekt "allt i allo tavla". "Kom ihåg" eller tänkvärda ord och säkert en favorit för E!




Enkelt och snabbt fixat att göra sin egen griffel-tavla. Skaffa en mdf-skiva och "skoltavelfärg" som det kallas. Jag strök skivan tre gånger för att det skulle täcka bra och få lång hållbarhet. Stryk en gång lodrätt sedan vågrätt och sist lodrät igen.




På bilden ovan ser ni en zink kopp jag hittade från Ib Laursen, perfekt att förvara kritorna i.







 kram 



2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har precis hittat hit. Vilken härlig blogg du har! Jag har lagt till mig som följare. :)

    Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittat hit! Välkommen!

    SvaraRadera