måndag 5 september 2011

I bagaget...

Så var man hemkommen med massa ny inspiration i bagaget, fantastiskt kul. Även denna mässa bidrog till att jag fick med mig intryck av bästa monter, bästa idé, bästa "aha", bästa nyhet, bästa inspiration... och eftersom jag är full av alla dessa intryck blir det just dem jag delar med mig av de närmsta dagarna.
Roligt att kliva in i en ny höst med ny inspiration, nya ideér och iver att få skapa allt detta i någon form. Alla intryck man får bidrar kanske inte till en konkret idé men det ger en ordentlig skopa av känsla och upplevelse som får finnas med i det man skapar. För allt handlar ju om just om att skapa en känsla...

Bästa montern....



Här sa det klick, jag blev tokförälskad... Smaka på känslan, all kreativitet, ja, upplevelsen man får i denna montern. Skapat av Jimmy Schönning, timmermöbler från Småländska Lövsjö Loghouse och det fotografiska från WHYART.





"Vi gör en säng av två gamla träd"... Inte ett dugg funktionellt, men det är Just Det!! Att få skapa en idé och se bortom alla begränsningar och bara få vara kreativ...




Lövsjö Loghus jobbar i timmer från de småländska skogarna. Kika in på deras hemsida här för att se hela deras sortiment. Genuint och spännande om du vill skapa kontraster i inredningen och få in naturen på köpet.




Soomkai, lampan formgiven av Jimmy. Hann fick inspirationen av en hönsbur i Thailand och det är just vad soomkai betyder. En snygg och välformad nyhet som lyftes fram väl på mässan. Kolla in Jimmys hemsida och blogg här.







 kram elin 


2 kommentarer:

  1. Jag håller med, vi säljer faktiskt Whyarts kort/tavlor i vår butik, träffade henne på förra mässan, de är jättesnygga...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. En mycket trevlig monter! Sängen är väldigt inspirerande! Fin blogg du har förresten! /Lena

    SvaraRadera