onsdag 25 april 2012

[Matta av sten]



Mattor är konstverk... Lika viktiga och lika fina som ett vackert konstverk, om man lyckas träffa rätt... En del av inredningen som fyller både funktion och det estetiska. Jag är svag för mattor även om jag inte äger så många... I ett hem med öppna ytor kan man skapa karaktär och "rum i rummet" med hjälp av en matta. 




Denna tovade ullmattan är en favorit, en klar favorit. Väldigt enkel i sitt språk, inga stordådiga mönster eller tryck, men ändå så full av liv... Det bär samma känsla som en vacker stenstrand eller den ljuvliga får-hagen på Gotland... Gillar när inredningsdetaljer påminner om en plats, känsla eller upplevelse just i formspråket och dess utseende. 






8 kommentarer:

  1. Visst är det en underbar matta. Vi har den lite ljusare varianten.. Helt underbar att sätta ner fötterna på.
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att mattor är som ett konstverk i sig. Vi har tyvärr inte så många i detta hemmet. Men önskar faktiskt att vi hade fler!

    Jag har en sak till dig på min sida:)

    SvaraRadera
  3. Jättefin matta, undrar nu såklart var den kommer i från??
    Du har så himla fin smak. Härlig blogg!

    Bea R.

    SvaraRadera
  4. jätte fin matta. kan du tipsa om någon snygg badrumsmatta vill helst att den ska gå i grått. men har så svårt att hitta har lite samma stil hemma som du lite råare o mkt grått, tack på förhand!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inreder själva ett badrum, hoppas kunna dela med mig av lite inspiration därifrån. Själv har jag ingen matta i nuläget.

      Radera
  5. Snygg matta! Vart köper man den då?

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera