måndag 6 februari 2012

[Ps]



Åtta veckor kvar till 1 April, smaka på den! Jag gillar att solen är så generös mot oss, det blir så mycket ljusare och härligare om dagarna. Både inne och ute. Just nu försöker jag mig på en fåtöljanalys. Vilka tilltalar mig? Svår möbel... Sittmöbler är inget man kan få för många av, jag älskar att ha plats för många!







Just en fåtölj behöver fylla olika kriterier beroende på vart den placeras. Ska den vara skön att sitta i en längre eller en kort stund? Ska den vara lätt och flexibel för att kunna flyttas runt eller skall den ha sin plats? Vill man behålla sikten i rummet, eller kanske bryta med en hög rygg? Skall den stå mitt i ett rum eller mot en vägg, hur ser då baksidan ut? Vilka former gillar jag och har jag i övriga möbler, rakt/runt/kantigt osv? Bra frågor att ställa sig om man skall komma fram till vilken fåtölj man skall välja. Medan jag analyserar och försöker komma fram till något vettigt får mina två ps agera fåtölj inne. Med fårskinn och en kudde i är de helt okej att sitta i. 







Jag gillar att få till kontraster mellan möblerna. I form, material, höjd och känsla. Att allt får ha sitt uttryck även om de talar "samma språk". Att det får ske en lagom brytning och att även något oväntat får titta fram. Fåtölj är just en sådan möbel man kan leka med för att få till lite spänning i inredningen.





 kram elin 

1 kommentar:

  1. Ja du har verkligen lyckats få till kontrasterna, så smakfullt och supersnygga fotöljer....Kram

    SvaraRadera